středa 15. března 2017

Rozhovor o pláči - V. "Neviděla jsem jinou možnost"





Dnešní rozhovor se zdá v něčem jiný….člověk by si řekl, vlastně se nic nestalo……

Hezký den Jitko, co Vás vedlo k použití Estivillovy metody?
Absolutní vyčerpání poté, co se syn budil každou hodinu. Nepomáhalo spát s ním v posteli, kojit ho neustále, nic, co mne napadalo.

Jak jste se o této metodě dozvěděla?
Muž je z Katalánska, tam je metoda známá.

Byla jste si jistá, tím co děláte?
Ano. Měla jsem pocit, že mi nic jiného nezbývá. Byla jsem poněkud zoufalá. Z nevyspání mi bylo fyzicky špatně. Měla jsem narušený spánek, pak už jsem nemohla usnout.

Jak jste se v průběhu cítila? Dokončila jste to?
Slyšet vlastní dítě plakat není nikdy moc příjemné. Syn ale dlouho neplakal a postupně se zklidnil. Metodu jsme dokončili a syn začal spát lépe.

U jak starého dítěte jste ji použila?
Bertíkovi bylo 8 měsíců.

Jak jste to celkově dlouho praktikovala? Dny, týdny?
Tři dny.

Jak dlouho dítě plakalo, než usnulo?
Asi 15 minut.

Ovlivnilo to nějak Váš vztah s dítětem?
Bylo mi ho trochu líto, ale neviděla jsem tehdy jinou možnost. Těžko říct, jak by to bylo jinak.

Použila byste tuto metodu znova?
Nevím. Teď vím o jiných způsobech, které by ke spánku mohly pomoci, které jsem tehdy neznala. Nic se neděje stejně dvakrát za sebou.  

Děkuji Vám za ochotu se podělit se svými zkušenostmi.


Vždyť metoda fungovala. A dítě plakalo jen 15 minut……
Některé děti potřebují před spaním uvolnit emoce a plakat, není dobré jim v tom bránit, ale potřebují mít zpětnou vazbu, že je někdo vnímá a naslouchá jim. Osamocený pláč může být pro dítě stejně zdrcující jako jeho potlačování.
Setkávám se s tím častěji, že je přístup k vyplakávání ovlivněn regionálně. Kupodivu k němu mají kladný přístup jižní země, nejen Španělko, ale i Itálie. Některé přístupy se dědí jako rodinné vzorce a je těžké se jim vzepřít. Často bývají podpořené lékaři a autoritami a ženy nenapadne, že by to mohlo být jinak.

I já se stále setkávám s lékaři, kteří tuto techniku doporučují a na děti, které potřebují kontakt a blízkost se dívají jako na rozmazlené.

8 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za odpověď, paní odbornice!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, blog z organizačních a časových důvodů nenavštěvuji tak často a vzhledem k tomu, že jsou vaše zprávy smazané, nemůžu na ně reagovat. Omlouvám se, ale zřejmě jsem je přehlédla. Pokud chcete věcně diskutovat, zvu Vás do FB skupiny Děti a spánek, kde řešíme různé dotazy, případně mi můžete napsat na e-mail lenka.daniel777@gmail.com. Zde bohužel nestíhám diskutovat a ano tři vykřičníky to nezmění. Děkuji za pochopení.

      Vymazat
  5. to Elmalcolm: že by jen "paní odbornice", jak píšeš, pochopila, že Trolly je lepší nekrmit? Já bych na tebe taky nereagoval...

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za všechny tyto velice zajímavé nápady a rady :-) Já se spánkem upřímně docela dost bojuji, ale zatím si nejsem jistá, zda mi něco na to opravdu pomáhá. Zkoušela jsem různé meditace, afirmace apod. ale zatím bez úspěchu... Známá mi doporučila cbg olej , ale nevím no... Jestli mi nepomůže toto, tak už opravdu nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, jsem ráda, že vám informace pomohly. Spánek je citlivý na spoustu vlivů. CBD olej pomáhá, ale pokud kojíte, vynechala bych. Výzkum přestupu do mléka a vlivu na miminko není zcela s jasnými výsledky. osobně pracuju s bachovými esencemi a tkáňovými solemi, u žen mám s nimi dobré zkušenosti. Často po těhotenství, porodu a při kojení chybí důležité minerály. http://lenkadanielova.cz/

      Vymazat