úterý 18. dubna 2017

Rozhovor o pláči - VI. "Dcera má strach ze samoty"





Další díl rozhovorů o pláči demonstruje, jak zažitá separace a vyplakání o samotě v dětství může zasáhnout do vztahů mezi dítětem a rodičem. Je jednoduché zpřetrhat jemnou vazbu, těžší je ji opravit.


Hezký den Julie, děkuji za Váš čas.

Co Vás vedlo k použití Estivillovy metody?
Prvních 8 měsíců jsem dcerku uspávala u sebe na prsu, když usnula, jsem ji odnesla do postýlky, kde bez přerušení spala dál. Ale okolo těch 8 měsíců už nebylo tak jednoduché ji přenést bez probuzení. Zároveň doba uspávání mě omezovala, seděla jsem s ní každý večer tak dvě hodiny a už jsem nechtěla. Někde jsem se o této metodě dočetla, přišlo mi to dobrý nápad, tak jsme to zkusili.

Jak jste se o této metodě dozvěděla?
Myslím, že na internetu.

Byla jste si jistá, tím co děláte?
Nějak zvlášť jsem o tom nepřemýšlela. Zkoušela jsem dceru uspávat různě a tohle byla další varianta. Tak jsem ji zkusila.

Jak jste se v průběhu cítila? Dokončila jste to?
Neřešila jsem, jak se cítím. To jsem ještě neuměla. Ano, dokončila.

U jak starého dítěte jste ji použila?
8 měsíců

Jak jste to celkově dlouho praktikovala? Dny, týdny?
Několik dní, pak dcera usínala sama bez breku.

Jak dlouho dítě plakalo, než usnulo?
Poprvé asi 45 min, třetí den asi 10 min, pak už skoro ne

Ovlivnilo to nějak Váš vztah s dítětem?
Ne

Použila byste tuto metodu znova?
Ne


Ráda bych k tomu něco dodala jako varování pro ostatní maminky. Na svých dalších dvou dcerách už jsem tuto metodu neaplikovala a je to znát. Jsou samostatnější, pohotovější, vyrovnanější. Doteď, v deseti letech, má moje nejstarší dcera psychický blok někde být bez rodiny, a to i u babičky, škole v přírodě, atd.… Myslím si, že je to způsobeno právě metodou uspávání a tím, že šla moc brzy do školky. Proběhlo i nějaké další delší odloučení, které teď s odstupem času vidím jako velmi špatný nápad. Škoda, že před 10 lety nebyl facebook, možná bych se o škodlivosti dozvěděla dřív ...
Netrápím se tím, s dcerou jsme si vše vysvětlily, odpustily. Nechávám jí čas, aby si zažila svůj pocit bezpečí, ale jde to těžko.



Děkuji za otevřenost. 
Váš příběh je příkladem toho, že tato metoda sice funguje, ale má svou daň. 
Děkuji i za dovětek. Před 10 lety bohužel tolik dostupných informací nebylo.
Období 8 měsíců je u spousty dětí zlomové, zhorší se jim spánek a rodiče hledají možnosti zlepšení, přitom to často samo odezní. V této životní fázi probíhá často separační úzkost, dítě se stává mobilnější má více vjemů a jeho nervová soustava rychleji dozrává. Bývá to náročné pro dítě i rodiče a bohužel je rodičům i dnes dáváno přehršel poškozujících doporučení, vyplakání o samotě je jednou z nich.


3 komentáře:

  1. Tyhle články by se měly šířit, aby odradily co nejvíce rodičů od této násilné metody.

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuji pani Danielova, co delate, ujistuje me to, ze to jak syna uspavam a reaguji na jeho potreby je v poradku. I kdyz okoli me porad presvedcuje o opaku.

    OdpovědětVymazat
  3. Custom Teton Pot and Panels | TITIAN ART
    Custom titanium dioxide sunscreen Teton urban titanium metallic Pot and Panels | man titanium bracelet TITIAN ART | TITIAN ART | TITIAN ART | TITIAN ART | titanium flash mica TITIAN ART titanium metal trim | TITIAN ART | TITIAN ART | TITIAN ART | TITIAN ART | TITIAN ART.

    OdpovědětVymazat